Proteine pentru incepatori: 5 recomandari pentru un inceput cu rezultate

Daca te afli la inceput de drum in aceasta minunata disciplina sportiva care este fitness-ul si nu ai auzit pana acum de BCAA-uri, proteine din zer si suplimente nutritive vei avea nevoie de o informare riguroasa, de un program de antrenament potrivit dezvoltarii tale musculare si bineinteles de cele mai bune proteine pentru incepatori.

 

O data ce ai dobandit acel obicei sanatos de a merge frecvent la sala si de a avea un program alimentar corespunzator, singurul lucru ce te desparte de un sistem muscular puternic este alegerea suplimentelor nutritive potrivite (in special proteinele) pentru cresterea si dezvoltarea rapida a masei musculare.

 

Orice supliment nutritiv natural are rolul de a completa nevoile alimentare ale corpului tau, de a accelera cresterea musculara si de a sprijini refacerea rapida a organismului dupa un antrenament intens sau efort fizic ridicat.

 

Totusi daca nu esti foarte bine familiarizat cu rolul suplimentelor si efectul pe care il pot avea diferitele proteine  asupra corpului tau, este bine sa ceri parerea avizata a unui specialist nutritionist, antrenor de fitness autorizat sau de ce nu chiar a unui medic.

 

Proteine pe baza de arginina

 

Desi arginina este in esenta un aminoacid, ea intra in compunerea multor proteine pentru incepatori si are diverse efecte benefice pentru organism precum stimularea sistemului cardiovascular, cresterea imunitatii si accelerarea arderilor.

 

Este recomandata in special pentru incepatori datorita capacitatii sale de a dilata vasele de sange. In urma acestei dilatari procesul de transportare a substantelor nutritive si a oxigenului in muschi este mult imbunatatit, ceea ce va duce la eficientizarea antrenamentelor si la o rata de crestere a masei musculare mult mai ridicata.

 

Pentru rezultate exceptionale se recomanda administrarea zilnica astfel incat cantitatea de arginina din corp sa ajunga la cel putin 3-5 grame.

 

Acestea se pot consuma inainte de a merge la sala pentru eficientizarea antrenamentelor sau seara inainte de culcare pentru a sprijini refacerea fibrelor musculare.

 

Suplimente si proteine ce contin arginina:

proteine pentru incepatori pe baza de arginina

Proteine pe baza de creatina

 

Creatina este un compus esential pentru dezvoltarea musculara si eficientizarea functionarii muschilului cardiac si a vaselor de sange.

 

Ea este sintetizata in mod natural la nivelul ficatului si al rinichilor printr-un proces metabolic complex. Cele mai bune proteine pentru incepatori trebuie sa contina in mod obligatoriu creatina, deoarece peste 90% din cantitatea existenta in organism va fi folosita pentru hranirea, dezvoltarea si sustinerea muschilor scheletici.

 

Nevoia de creatina creste in mod simtitor atunci cand ridicam greutati, cand sustinem eforturi intense pe perioade indelungate si cand organismul nostru necesita resurse suplimentare pentru a se reface.

 

Administrarea in mod regulat de suplimente nutritive si proteine pe baza de creatina va imbunatati considerabil forta, masa musculara si rezistenta organismului la antrenamente prelungite.

 

Proteine ce contin creatina:

proteine pentru incepatori pe baza de creatina

Proteine din zer

 

Cele mai multe proteine din zer pot fi folosite cu succes atat de incepatorii in fitness cat si de sportivi experimentati cu ani de antrenamente in spate.

 

Este o proteina complexa ce poate constitui fundamentul unei dezvoltari musculare rapide si spectaculoase.

 

Componentele sale, leucina, izoleucina si valina contribuie in mod eficient la hranirea fibrelor musculare si stimularea cresterii acestora intr-un timp relativ scurt fata de alte suplimente nutritive similare.

 

In functie de necesitatile corpului si urmand cu strictete recomandarile nutritionistului sau antrenorului dumneavoastra veti putea imbunatati in timp record aspectul general al muschilor, tonusul si capacitatea personala de a sustine antrenamente din ce in ce mai dificile.

 

Un alt avantaj al acestei proteine este faptul ca permite corpului sa arda depozitele de grasimi fara ca acest lucru sa afecteze in vreun fel volumul masei musculare pe care ati dobandit-o.

 

Proteine din zer:

proteine pentru incepatori din zer

Proteine cu continut ridicat de BCAA

 

Cand vine vorba despre cresterea musculara BCAA-urile sunt poate la fel de importante ca si proteinele propriu-zise.

 

Asta deoarece mai mult de o treime din sistemul muscular uman este hranit si are in compunere lanturile de aminoacizi BCAA.

 

Acestia stau la baza dezvoltarii musculaturii, formarii anticorpilor cu rol in intarirea sistemului imunitar si eficientizeaza transportarea oxigenului in muschi si organe.

 

Unele din numeroasele proteine pentru incepatori disponibile pe piata au in compunere si cantitati insemnate de BCAA.

 

Pentru rezultate satisfacatoare se recomanda alegerea unor suplimente nutritive de calitate si imbogatirea dietelor zilnice cu surse naturale de BCAA cum ar fi carnea de vita sau carnea rosie in general si produsele lactate maturate.

 

Cantitatea optima de BCAA necesara organismului variaza intre 4 si 8 grame in functie de efortul la care este supus iar momentul administrarii se va stabili in functie obiectivele sportivului.

 

Inaintea efortului pentru cresterea randamentului unui antrenament sau dupa acesta in cazul in care se doreste recuperarea rapida a fibrelor musculare ce au avut de suferit.

 

Proteine cu continut ridicat de BCAA:

proteine pentru incepatori pe baza de bcca

Proteine pe baza de cazeina

 

Termenul de cazeina este folosit pentru a putea distinge un anumit tip de proteine pentru incepatori din multitudinea de produse similare existente pe piata.

 

Peste 90% din proteinele ce au la baza zer sau lapte de vaca sunt cunoscute ca facand parte din aceasta categorie.

 

Sunt proteine cu absorbtie lenta in organism ce permit asigurarea unui flux continuu de aminoacizi pentru perioade indelungate.

 

Calitatile nutritive exceptionale pe care le poseda recomanda folosirea cazeinei inainte de culcare sau inaintea unor perioade lungi, solicitante in care nu veti putea sa va alimentati.

 

Nu se va recomanda totusi consumul de cantitati foarte mari de proteine pentru incepatori pe baza de cazeina, deoarece in lipsa unei solicitari intense a organismului aceasta se va depozita in mod nefiresc si va solicita sistemul imunitar.

 

In aceasta situatie organismul dumneavoastra ar putea fi expus riscului de a se imbolnavi in urma contractarii unor virusi sau microbi care in mod obisnuit nu ar reprezenta pericole pentru starea de sanatate.

 

Proteine pe baza de cazeina:

proteine pentru incepatori pe baza de cazeina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *