exercitii pentru acasa

Exercitii pentru acasa: cele mai bune recomandari pentru tine

Daca timpul este prea aglomerat si nu ai timp sa mergi la sala atunci ai posibilitatea sa apelezi la anumite exercitii pentru acasa care te vor tine in forma.

 

Modul de viata agitat si multitudinea de probleme cu care va confruntati zilnic constituie motivul principal pentru care refuzati sa va faceti un abonament la sala?

 

Asta ar putea fi un fel de mica scuza, insa refuzul de a face zilnic cateva exercitii pentru acasa nu poate fi tolerat sub nicio forma!

 

Daca v-ati hotarat sa faceti unele schimbari in ceea ce priveste modul in care traiti, sa va imbunatatiti conditia fizica si starea de sanatate, cateva minute pe zi de exercitii sunt un prim pas extrem de important.

 

Inainte de a va propune obiective fanteziste si da a intra puternic in antrenamente, trebuie sa stiti ca factorul principal ce determina o evolutia a dumneavoastra din punct de vedere fizic atunci cand va decideti sa faceti astfel de exercitii nu il reprezinta intensitatea ci frecventa si mai ales consecventa lor.

 

In momentul in care exercitiul fizic va intra in viata dumneavoastra sub forma unei rutine, cum ar fi servitul cafelei de dimineata sau alte activitati casnice, veti putea spune ca modul de viata a suferit intr-adevar o schimbare in bine.

 

De retinut ca indiferent care ar fi scopul miscarii pe care urmati sa o desfasurati sau intensitatea dorita, nu va trebui omisa niciodata activitatea de incalzire a musculaturii.

 

Cateva exercitii fizice de tip aerobic sau gimnastica usoara va vor pune sangele in miscare si vor pregati organismul pentru sustinerea efortului ce urmeaza sa-l desfasurati.

 

Astfel veti reduce febra musculara si veti evita producerea unor accidentari serioase.

 

1. Flotari

 

Descriere: Flotarile clasice sunt unele dintre cele mai cunoscute exercitii pentru acasa. Executarea lor in mod corect duce la obtinerea unor rezultate bune in dezvoltarea muschilor bratelor, pectorali si abdominali.

 

Prezentand un grad destul de ridicat de dificultate in executie, acestea sunt incluse in programele de pregatire fizica ale institutiilor militare si de invatamant.

 

Acestea ajuta la mentinerea muschilor intr-o forma optima sporind densitatea fibrelor din care sunt compusi.

 

Implicarea multiplelor categorii de muschi determina organismul sa le perceapa ca si un exercitiu fizic intens, fapt ce duce la o imbunatatire a functionarii inimii, a sistemului respirator si a ratei metabolismului.

flotari

Mod de executie: Flotarile se realizeaza dintr-o pozitie orizontala, cu palmele si degetele picioarelor sprijinite pe sol, bratele aflate intr-o extensie completa si capul orientat spre inainte.

 

Coborarea se realizeaza prin flexia bratelor pana in momentul in care pieptul atinge solul sau se afla la numai 2-3 cm de acesta.

 

Urmeaza o revenire usoara realizata prin intinderea bratelor, dupa care se repeta miscarea in functie de posibilitatile sportivului.

 

2. Abdomene

 

Descriere: Orice persoana si-ar dori sa obtina un abdomen bine lucrat, cu muschi evidentiati – celebrele patratele care ne iau ochii atunci cand le vedem la sportivii profesionisti sau la vedetele de televiziune.

 

Totusi lucrurile nu stau chiar atat de simplu iar antrenarea abdomenului este o sarcina cu adevarat dificila. Desi exercitiile sunt relativ simple si usor de executat, dimensiunea redusa a muschilor abdominali nu permite evidentierea lor decat in momentul in care este indepartat stratul adipos ce ii acopera.

 

In momentul in care indicele de grasime corporala se va situa sub 10% vor aparea si primele semne ale existentei unui “abdomen” propriu-zis.

abdomene

Mod de executie: Abdomenele sunt exercitii ce pot fi executate sub diferite variatii. Cele clasice in care sportivul aflat in pozitia culcat dorsal cu picioarele intinse/flexate va executa ridicari si coborari succesive ale trunchiului.

 

Abdomenele realizate la bara de tractiuni unde din pozitia intins atarnat se vor efectua ridicari ale genunchilor pana la nivelul pieptului.

 

Crunch-urile ce se executa asemanator abdomenelor obisnuite, cu exceptia ca atat trunchiul superior cat si picioarele se vor ridica simultan in momentul desfasurarii flexiilor respective.

 

3. Genuflexiuni

 

Descriere: Genuflexiunile sunt exercitii pentru acasa extrem de simple, ce nu necesita echipamente specializate si care pot aduce o serie considerabila de avantaje oricarei persoane ce se hotaraste sa le practice.

 

Acestea lucreaza in mod eficient majoritatea grupelor musculare majore, tonifica organismul si ajuta la arderea excesului de grasime de pe coapse si abdomen.

 

Executia lor in mod regulamentar stimuleaza secretia de testosteron, fapt ce se traduce prin cresterea si dezvoltarea fibrelor musculare.

genuflexiuni

Mod de executie: Se incepe cu o pozitie naturala, verticala in care se urmareste mentinerea spatelui drept si a picioarelor usor departate fata de nivelul umerilor.

 

Mentinand abdomenul incordat se va cobora usor prin flexia genunchilor pana in momentul in care acestia vor forma un unghi drept de 90 de grade.

 

Se urmareste mentinerea pozitiei timp de cateva secunde, dupa care se revine usor catre pozitia initiala fara a curba spatele, si fara a dezlipi talpile de pe sol.

 

Un numar de 20-25 de repetari realizate in 2-3 serii sunt mai mult decat suficiente pentru o serie de exercitii pentru acasa.

 

4. Exercitii cu aparate sau accesorii

 

Descriere: In cazul in care doriti ca pregatirea sportiva si realizarea de exercitii fizice sa devina ceva obisnuit in viata dumneavoastra, veti avea nevoie probabil de unele instrumente sau obiecte folosite de regula in salile de sport.

 

Acestea reprezinta o investitie minima din punct de vedere financiar si ofera beneficii enorme. Vor duce pregatirea dumneavoastra fizica la un alt nivel eficientizant scurtele sesiuni de antrenament pe care le desfasurati in mod obisnuit.

saritul cu coarda

– Saritul corzii. Aceasta va ofera o stimulare excelenta a sistemului cardiovascular, dezvolta sistemul imunitar, creste rezistanta la efort aerob si tonifiaza musculatura abdomenului si a picioarelor.

 

– Gantere si mingi medicinale. Ocupand un spatiu redus pot fi depozitate foarte usor la marginea patului sau intr-o debara.

 

Folosindu-le in diverse variatii ale exercitiilor clasice (genuflexiuni cu gantere, fluturari, etc) vor oferi o intensitate ridicata antrenamentelor dumneavoastra si implicit, rezultate pe masura.

 

– Biciclete fitness, benzi de alergat. Multitudinea de modele reduse ca dimensiuni si de cele mai multe ori pliabile, permit instalarea lor chiar si intr-un apartament mai putin spatios.

 

In ciuda pretului ceva mai piperat, toate acestea pot reprezenta o idee excelenta pentru desfasurarea unor exercitii pentru acasa eficiente.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *